6 ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΥΠΝΟ

health & well-being article

Dr. Giota Rozana-Petrou.

Ο ύπνος είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που συμβάλλουν στην καλή υγεία του δέρματος. Ιδανικά, συστήνεται να κοιμόμαστε 6 με 8 ώρες την ημέρα, αλλά αυτό δεν είναι πάντα εφικτό. Τα οφέλη του ύπνου είναι γνωστά και η έλλειψη του συνήθως είναι ορατή. Οι μαύροι κύκλοι που εμφανίζονται κάτω από τα μάτια μας δεν κρύβονται εύκολα, ενώ μπορεί το δέρμα μας να δείχνει εμφανώς ταλαιπωρημένο και αφυδατωμένο.

Υπάρχουν 6 συνήθειες που σχετίζονται με τον ύπνο και οι οποίες δεν επιτρέπουν στην επιδερμίδα μας να δείχνει υγιής και ανανεωμένη, ακόμη και μετά από αρκετές ώρες ξεκούρασης. Ποιες είναι αυτές;

1. Λερωμένη μαξιλαροθήκη
Πολλοί θεωρούν ότι από τη στιγμή που κάνουν μπάνιο καθημερινά πριν ξαπλώσουν, δε χρειάζεται να αλλάζουν συχνά μαξιλαροθήκη. Όμως το δέρμα απεκκρίνει λιπαρότητα και ιδρώτα, αποβάλλει νεκρά κύτταρα, ειδικά κατά τον ύπνο, οπότε τα σεντόνια και οι μαξιλαροθήκες πρέπει να αλλάζονται τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα.

2. Make up
Όταν είμαστε κουρασμένες το βράδυ, πολλές φορές παραλείπουμε το καλό ντεμακιγιάζ. Όμως είναι μέγα λάθος. Οι πόροι κλείνουν, το δέρμα δεν αναπνέει κι έτσι το επόμενο πρωί ξυπνάμε με θαμπή επιδερμίδα, ενώ μακροπρόθεσμα οι συνέπειες είναι περισσότερο εμφανείς. Εκτός αυτού, λερώνουμε τις μαξιλαροθήκες και τα σεντόνια μας.

3. Ύπνος σε πλάγια θέση
Η πλάγια θέση είναι, για ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων, πιο βολική κατά τον ύπνο. Όμως το δέρμα πιέζεται πάνω στο μαξιλάρι και πολλές φορές δημιουργούνται γραμμές – σημάδια, τα οποία όσο μεγαλώνουμε επανέρχονται όλο και πιο δύσκολα. Κάποια από αυτά τα σημάδια μπορεί να εξελίσσονται σε ρυτίδες με την πάροδο του χρόνου. Μια προτεινόμενη λύση για το πρόβλημα αυτό είναι η χρήση μεταξωτής μαξιλαροθήκης.

4. Μαλλιά πάνω στο πρόσωπο
Όταν κοιμόμαστε με τα μαλλιά ελεύθερα, πολλές φορές πέφτουν πάνω στο πρόσωπό μας. Έτσι, η λιπαρότητα μπορεί να έχει παρόμοιο αποτέλεσμα με το make up, μπλοκάροντας τους πόρους. Ακόμη μπορεί να δημιουργούνται γραμμές στην επιδερμίδα, όπως και με τη μαξιλαροθήκη. Ένας χαλαρός κότσος μπορεί να βοηθήσει!

5. Λάθος προϊόντα περιποίησης
Προφανώς, για να κυκλοφορούν κρέμες ημέρας και κρέμες νυκτός, υπάρχει λόγος. Οι κρέμες που παρασκευάζονται για το βράδυ, είναι πιο ενισχυμένες σε αντιγηραντικούς παράγοντες, ενώ δεν περιέχουν φίλτρα UV. Οπότε καλό είναι να χρησιμοποιούμε τα σωστά προϊόντα πριν τον βραδινό ύπνο.

6. Ποτό πριν τον ύπνο
Ένα ποτήρι κρασί κάθε τόσο δε βλάπτει. Αν όμως πίνουμε κάθε μέρα πριν τον ύπνο, οι συνέπειες στο δέρμα μας θα είναι εμφανείς. Το αλκοόλ μειώνει τον ύπνο REM (βαθύ ύπνο), με αποτέλεσμα να νιώθουμε αλλά και να δείχνουμε κουρασμένες το επόμενο πρωί. Επίσης, ξέρουμε ότι το αλκοόλ προκαλεί αφυδάτωση στο δέρμα.

Οι έξι παραπάνω συνήθειες είναι εύκολο να αλλάξουν. Δε χρειάζονται ιδιαίτερες θυσίες, αν και τόσο εμείς όσο και το δέρμα μας αξίζουμε το παν, προκειμένου να είμαστε λαμπερές και να φαινόμαστε ξεκούραστες κάθε μέρα.

Dr. Giota Rozana-Petrou

Respiratory Medicine Consultant
American Medical Centre